fredag 27 juni 2014

Midsommarafton 2014

En himla fin midsommarhelg hade vi i år! Körde en favorit i repris från i fjol och höll till i Emils föräldrars stuga tillsammans med släkten. På dagen var vi i Lövvik där det spelades dragspel och dansades runt stången. Pippi Långstrum var där och gav barnen guldpengar och dansade även hon runt midsommarstången (till Agnes stooora glädje) och Pettson hade en uppfinning som gav barnen klubbor. Vädret ser fint ut på bilderna men egentligen var det riktigt kyligt, tack och lov fick vi lite värme så vi kunde vara ute och leka, men middagen intogs inomhus. Greta sov i princip från att firandet började (kl 13) till 19:45 när jag väckte henne... Och sen somnade hon om igen och sov hela natten, vet inte vad det var frågan om. Agnes, hon lekte mest med tremänningen/sysslingen Vera och de var så söta när de sprang runt och busade. Vi andra pysslade mest med att äta väldigt god mat. Vid 23 var det läggdags för barn och då var även jag helt slut (och förkyld), det var sååå mysigt att få krypa ner mellan mina små tjejer i lillstugan och höra dem snarka. Fick en insikt hur otroligt lyckligt lottad jag är.

På midsommardagen var det riktigt ruggigt och vi åkte till Härnösand på middag med vänner och kom inte hem förrän mitt i natten, och även på söndagen var vi borta på middag, och till min stora glädje: sällskapsspel ;-)


Dans runt stången i Lövvik

Agnes i sin midsommarkrans som vi band mitt i stressen på morgonen (jag skulle definitivt behöva gå en liten kranskurs, haha) och på bild nr 2 kommer Agnes hand i hand med Lova, Emils kusin, efter att de dansat runt.

Lilla hjärtat tittar spänt åt Pippis håll...

Fiskdamm!

Efter att ha fikat i stugan var det sedan lekdags. Denna gick ut på att kasta bollar som skulle fastna på Nisses huvud :-D
Tyckte Ceasar och Emil såg så tjusiga och matchande ut på denna bild ;-) Och på den andra bilden ser ni Elisabeth in action.

Linus som var i mitt lag var en hejare på detta, tyvärr så förlorade vi ändå...
Frisbeekastning
Kusinkamp, om jag inte minns fel så tror jag bestämt att Nicke (i mitt lag) tog hem denna ;-)

Sen fick Agnes och Vera några specialtävlingar...

Och tack och lov så gick båda segrande ur och fick pris! ;-D

Publiken på första parkett!

Två busungar som stod inne och gormade om att de ville ha kex :-D

Söta lilla Vera som är Agnes ett år yngre syssling och så snäll, empatisk och förståndig :-)

Här ser ni en Agnes som klämt ner sig i bebisgungan och vägrar komma upp, samt är lite sur och sammanbiten för att hennes mamma kom med kameran.....igen. ;-)

Ja, vi gick inte hungriga därifrån kan jag lova.

Donnorna som åt upp melonen för allihopa ;-)

Och avslutningsvis två bilder från "dagen efter". Ruggigt ute resulterade i iPad-spel inne, Agnes fick till sin stora förtjusning sitta med sin favorit - Limpan. Också lillgos då, som vaknat upp från midsommaraftonsdvalan och var på strålande humör :-D

 

TACK FÖR I ÅR ALLIHOPA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar